Amor Gignit Amorem Forum

De operationele versterker (OpAmp).

dekkersj - 22-3-2013 op 10:15 PM

Deze draad zal gaan over OpAmp's. In eerste instantie als verzameling van technieken, modellen, geheugensteuntjes of wat dies meer zij. Om te beginnen een stukje theorie wat ik ooit heb geschreven voor Jet-Net in het kader van een project leugendetector op vwo scholen in Eindhoven: de OpAmp eenvoudig belicht.


Twee beknopte overzichten (komt zo uit mijn logboek en zou gefatsoeneerd moeten worden), allereerst wat algemene criteria:



En vervolgens ruisspecifiek waarbij het volgende model geldt:






Groet,
Jacco